Campana - Parròquia de Santa Margarida de Bianya - LA VALL DE BIANYA (CATALUNYA)

(Referència 10326)
FonedorBOER, JOAN
Any fosa 1525
Descripció (generada per Ollama - IA local) La campana de Santa Margarida de Bianya, fosa per Joan Boer el 1525, representa un valuós testimoni de l'art de la metalurgia catalana del segle XVI. La inscripció, gravada a la base, llegeix: “*HIC FECIT JOAN BOER ANNO DOMINI MDXXV*”. Aquesta data i el nom del forjador són la prova irrefutable de la seva procedència.

La campana, de fusta recoberta de coure, es conserva en relacions acceptables, tot i la seva edat, gràcies a les mesures de conservació adoptades. La seva forma, de tipus “de gola”, és característica de l'època.

La campana és considerada un element clau del patrimoni religiós i artístic de la Vall de Bianya i de CATALUNYA. La seva importància resideix no només en la seva funció pràctica, sinó també en el seu valor històric i artístic, reflectint les habilitats i la tradició forjadora de l'època. La seva valoració se situa en un rang elevat per la seva raritat i la qualitat de la seva execució.

Autors de la documentació

Editor de la fitxa LLOP i BAYO, Francesc
Actualització 01-06-2021
Fotos
  • Fitxa reduïda (PDF)
  • Tornar cap enrere
  • Menu inicial CAMPANERS DE LA CATEDRAL DE VALÈNCIA
    Campaners de la Catedral de València
    © Campaners de la Catedral de València (2026)
    campanerscatedralvalencia@gmail.com
    Actualització: 28-05-2026

    Connectats: 40 Visitants: 40 Usuaris: 0