Santa Maria del Mar; Campana dels quarts (A) - Parròquia de Sant Julià L'ARBOÇ (CATALUNYA)

Santa Maria del Mar; Campana dels quarts (A) - Parròquia de Sant Julià - L'ARBOÇ (CATALUNYA)

(Referència 13459)

Localització Torre del rellotge

Diàmetre (en cm) 30

Pes aproximat (en quilos) 16

Any fosa 1350ca

Anses 3

Terç (T) (3 cordons fins)
" + MADONA SATA MARIA D E L AMAR"
(3 cordons fins)

Truja Biga de fusta

Estat actual La campana compta amb l'antic mall extern per gravetat, separat, i un nou electromall desproporcionat per al seu volum.
Tot i que es tracta d'una campana de rellotge, amb una mínima batallera, hi ha un gran batall, segurament per antics tocs festius o d'alarma.
La campana penja d'uns ferratges aparentment desordenats i solts, però que semblen tan antics com el bronze.
La campana hauria de ser restaurada junt amb la seva instal·lació original i dotada novament del mecanisme original, per preservar tant la sonoritat multisecular com la seva conservació per molts anys més.

Mecanismes de toc Mall extern per gravetat, desconnectat; electromall de grans dimensions en ús.

Valoració Cal incoar expedient per declarar-la Bé d'Interés Cultural. En cas de trencament sols pot ser soldada. Pot ser remplaçada per una rèplica.

Instal·lació La instal·lació ha sigut substituïda i cal reconstruir-la per restaurar els valors sonors i culturals de l'instrument, així com els tocs tradicionals i permetre els tocs manuals.

Autors de la documentació

Editor de la fitxa CIURANA I ABELLÍ, Blai

Actualització 01-04-2023


23 Fotos

  • Fitxa reduïda (PDF)
  • Autores de la documentación

    Editor CIURANA I ABELLÍ, Blai

    Fecha actualización 01-04-2023


    23 fotos

  • Ficha reducida (PDF)