Maria Assumpció (3) - Església de Santa Caterina - VALÈNCIA (COMUNITAT VALENCIANA)

(Referència 1716)
  • Arxiu sonor de la campana

  • Localització Sala de campanes
    Diàmetre (en cm) 60
    Altura del bronze 48
    Vora 5
    Pes aproximat (en quilos) 125
    FonedorMANCLÚS, SALVADOR
    Any fosa 1983
    Descripció La campana té anses simples. En el terç hi ha dos grups de tres cordons i una breu inscripció entre ells amb l'advocació a la qual està dedicada: "MARIA ASUNCION". A continuació, en el mig hi ha una creu i aquesta inscripció: "TEMPLO DE REPARACION / DE STA CATALINA AÑO SANTO 1.950 / REFUNDIDA EN EL AÑO SANTO / DE LA REDENCION 1.983 / CENTENARIO DE LA HERMANDAD / DE SACERDOTES OPERARIOS." També està la marca de fàbrica: "FUNDICION / DE / SALVADOR MANCLUS / C. INDUSTRIA, 27 / VALENCIA". A més, hi ha tres cordons en el mig peu.
    Terç (T) (3 cordons)
    (06) "MARIA ASUNCION"
    (3 cordons)
    Mig (M) (00) (creu)
    (06) "TEMPLO DE REPARACION / DE STA CATALINA AÑO SANTO 1.950 / REFUNDIDA EN EL AÑO SANTO / DE LA REDENCION 1.983 / CENTENARIO DE LA HERMANDAD / DE SACERDOTES OPERARIOS."
    (09) (marca de fàbrica) "FUNDICION / DE / SALVADOR MANCLUS / C. INDUSTRIA, 27 / VALENCIA"
    Mig peu (MP) (3 cordons)
    Tocs actuals de campanes Repic i volteig, manual i automàtic.
    Truja Fusta Campanas Rivera
    Estat anterior Tenia una truja de ferro, procedent de l'antiga campana, que es va canviar en 2002 i estava instal·lada en una de les finestres de la sala de campanes. Tenia electromall i motor de vol continu. Abans de 2024 estava instal·lada entre les bigues de la volta de la sala de campanes, dotada amb truja de ferro d'Industrias Manclús i mecanitzada amb motor d'impuls i electromall.
    Estat actual Ocupa una de les finestres de la sala de campanes, al costat de la Gerra i orientada a la veïna església de Sant Martí. Té una truja de fusta nova de Campanas Rivera i està mecanitzada amb motor d'impuls i electromall monofàsic i té una ballesta. El batall està lligat i dotat amb cable de seguretat.
    Mecanismes de toc (03) ballesta, (09) electromall monofàsic i motor d'impuls.
    Intervencions Restaurada per Manclús en 2002, dotant-la amb una truja de fusta nova i mecanitzant-la amb motor d'impuls i electromall. Restaurada de nou entre 2023 i 2024 per Campanas Rivera, dotant-la amb una truja nova de fusta i canviant-la a la finestra que ocupava abans de 2002.
    Protecció Protecció genèrica al trobar-se en un BIC declarat. En conseqüència les intervencions en les campanes han de ser comunicades a la Direcció General del Patrimoni Cultural Valencià adjuntant el projecte prèviament a l'inici dels treballs.
    Valoració Campana interessant. Pot refondre´s en cas de trencament després de documentar-la.
    Instal·lació La instal•lació és original cal conservar-la per protegir la sonoritat i altres valors culturals. Qualsevol mecanització haurà de conservar aquestes qualitats, reproduir els tocs tradicionals i permet
    Notes Esta campana abans de la restauració del campanar estava instal•lada en un dels portals del campanar, actualment i després de restaurar-la s´ha instal•lat en les bigues de fusta interiors, on es trobava antigament el tiplet. En 2024 torna a la finestra.

    Autors de la documentació

    • GONZALO ÁLVARO, Juan Ignacio; PÉREZ MORÓN, Santiago (01-06-1991)
    • LLOP i BAYO, Francesc (28-11-2002)
    • LLOP i BAYO, Francesc (29-09-2003)
    • LLOP i BAYO, Francesc (01-02-2008)
    • ALEPUZ CHELET, Joan [Documentació de la restauració de la campana en 2024] (31-07-2024)
    Editor de la fitxa ALEPUZ CHELET, Joan
    Actualització 01-08-2024
    56 Fotos
  • Fitxa reduïda (PDF)
  • Tornar cap enrere
  • Menu inicial CAMPANERS DE LA CATEDRAL DE VALÈNCIA
    Campaners de la Catedral de València
    © Campaners de la Catedral de València (2026)
    campanerscatedralvalencia@gmail.com
    Actualització: 02-06-2026

    Connectats: 83 Visitants: 83 Usuaris: 0