Sant Joaquim i Santa Maria (2) - Església de la Mare de Déu del Roser de la Colònia Gomis - MONISTROL DE MONTSERRAT (CATALUNYA)

(Referència 22337)
Localització campanar
Diàmetre (en cm) 56
Pes real (en quilos) 110
FonedorCZUDNOCHOWSKY, KARL
Any fosa 1963
Descripció SANT JOAQUIM, PREGUEU PER NOSALTRES
SANTA MARIA PREGUEU PER NOSALTRES
AQUESTES CAMPANES INVITEN DOLÇAMENT AL CULTE DIVÍ, A LLOAR DÉU PER JESUCRIST, A IMPLORAR LA INTERCESSIÓ DE LA VERGE MARIA I DE TOTS ELS SANTS. ANY 1963
Imatges: Mare de Déu del Roser i creu amb les muntanyes de Montserrat i el riu Llobregat.
Anses 6
Terç (T) SANT JOAQUIM, PREGUEU PER NOSALTRES
SANTA MARIA, PREGUEU PER NOSALTRES
Mig (M) (00) (creu amb les muntanyes de Montserrat i el riu Llobregat)
(06) (Mare de Déu del Roser)
Mig peu (MP) AQUESTES CAMPANES INVITEN DOLÇAMENT AL CULTE DIVÍ, A LLOAR DÉU PER JESUCRIST, A IMPLORAR LA INTERCESSIÓ DE LA VERGE MARIA I DE TOTS ELS SANTS. ANY 1963
Prima Fa 3 +3
Hum Fa 2 +3
Tercera Lab 3 +3
Quinta Do 4 +2
Octava Fa 4 +2
Truja viga de ferro
Mecanismes de toc motor per ventar a l'estil lancé
Intervencions Desapareguda.
Valoració Campana interessant. Pot refondre´s en cas de trencament després de documentar-la.
Instal·lació La instal•lació ha segut substituïda i cal reconstruir-la per restaurar els valors sonors i culturals de l´instrument, així com els tocs tradicionals.
Descripció (generada per Ollama - IA local) La campana Sant Joaquim i Santa Maria (2), ubicada a l’Església de la Mare de Déu del Roser de la Colònia Gomis a Montserrat, és una peça de valor patrimonial destacable. Fosa per CZUDNOCHOWSKY el 1963, aquesta parella de campanes presenta característiques que la converteixen en un element singular del patrimoni musical i religiós català.

Les inscripcions, gravades a les campanes, reflecteixen la devoció popular i la funció del seu ús. “SANT JOAQUIM, PREGUEU PER NOSALTRES” i “SANTA MARIA, PREGUEU PER NOSALTRES” són les lletres més destacades, invocant la intercessió de Sant Joaquim i de la Verge Maria. A més, la inscripció “(00) (creu amb les muntanyes de Montserrat i el riu Llobregat)” i “(06) (Mare de Déu del Roser)” contextualitzen la campana dins del paisatge i la devoció local.

La informació addicional de l'any 1963 i la recomanació de conservació i documentació, incloent la possibilitat de refondir la campana en cas de trencament, subratllen la importància de preservar aquesta obra d'art i la seva funció religiosa al cor de CATALUNYA.

Autors de la documentació

  • VILARRASA i MAS, Gil (14-11-2023)
  • MARTÍNEZ ROIG, Eliseu (14-11-2023)
  • CIURANA I ABELLÍ, Blai (14-11-2023)
Editor de la fitxa CIURANA I ABELLÍ, Blai
Actualització 01-12-2023
Fotos
  • Fitxa reduïda (PDF)
  • Tornar cap enrere
  • Menu inicial CAMPANERS DE LA CATEDRAL DE VALÈNCIA
    Campaners de la Catedral de València
    © Campaners de la Catedral de València (2026)
    campanerscatedralvalencia@gmail.com
    Actualització: 24-05-2026

    Connectats: 99 Visitants: 99 Usuaris: 0