| | Localització |
campanar |
|---|
| Diàmetre (en cm) |
56 |
|---|
| Pes real (en quilos) |
110 |
|---|
| Fonedor | CZUDNOCHOWSKY, KARL |
|---|
| Any fosa |
1963 |
|---|
| Descripció |
SANT JOAQUIM, PREGUEU PER NOSALTRES
SANTA MARIA PREGUEU PER NOSALTRES
AQUESTES CAMPANES INVITEN DOLÇAMENT AL CULTE DIVÍ, A LLOAR DÉU PER JESUCRIST, A IMPLORAR LA INTERCESSIÓ DE LA VERGE MARIA I DE TOTS ELS SANTS. ANY 1963
Imatges: Mare de Déu del Roser i creu amb les muntanyes de Montserrat i el riu Llobregat. |
|---|
| Anses |
6 |
|---|
| Terç (T) |
SANT JOAQUIM, PREGUEU PER NOSALTRES
SANTA MARIA, PREGUEU PER NOSALTRES |
|---|
| Mig (M) |
(00) (creu amb les muntanyes de Montserrat i el riu Llobregat)
(06) (Mare de Déu del Roser) |
|---|
| Mig peu (MP) |
AQUESTES CAMPANES INVITEN DOLÇAMENT AL CULTE DIVÍ, A LLOAR DÉU PER JESUCRIST, A IMPLORAR LA INTERCESSIÓ DE LA VERGE MARIA I DE TOTS ELS SANTS. ANY 1963 |
|---|
| Prima |
Fa 3 +3 |
|---|
| Hum |
Fa 2 +3 |
|---|
| Tercera |
Lab 3 +3 |
|---|
| Quinta |
Do 4 +2 |
|---|
| Octava |
Fa 4 +2 |
|---|
| Truja |
viga de ferro |
|---|
| Mecanismes de toc |
motor per ventar a l'estil lancé |
|---|
| Intervencions |
Desapareguda. |
|---|
| Valoració |
Campana interessant. Pot refondre´s en cas de trencament després de documentar-la. |
|---|
| Instal·lació |
La instal•lació ha segut substituïda i cal reconstruir-la per restaurar els valors sonors i culturals de l´instrument, així com els tocs tradicionals. |
|---|
| Descripció (generada per Ollama - IA local) |
La campana Sant Joaquim i Santa Maria (2), ubicada a l’Església de la Mare de Déu del Roser de la Colònia Gomis a Montserrat, és una peça de valor patrimonial destacable. Fosa per CZUDNOCHOWSKY el 1963, aquesta parella de campanes presenta característiques que la converteixen en un element singular del patrimoni musical i religiós català.
Les inscripcions, gravades a les campanes, reflecteixen la devoció popular i la funció del seu ús. “SANT JOAQUIM, PREGUEU PER NOSALTRES” i “SANTA MARIA, PREGUEU PER NOSALTRES” són les lletres més destacades, invocant la intercessió de Sant Joaquim i de la Verge Maria. A més, la inscripció “(00) (creu amb les muntanyes de Montserrat i el riu Llobregat)” i “(06) (Mare de Déu del Roser)” contextualitzen la campana dins del paisatge i la devoció local.
La informació addicional de l'any 1963 i la recomanació de conservació i documentació, incloent la possibilitat de refondir la campana en cas de trencament, subratllen la importància de preservar aquesta obra d'art i la seva funció religiosa al cor de CATALUNYA.
|
|---|
Autors de la documentació- VILARRASA i MAS, Gil (14-11-2023)
- MARTÍNEZ ROIG, Eliseu (14-11-2023)
- CIURANA I ABELLÍ, Blai (14-11-2023)
| | Editor de la fitxa |
CIURANA I ABELLÍ, Blai |
|---|
| Actualització |
01-12-2023 |
|---|
| Fotos |
|---|
|