
| | Localització |
Cel·la de campanes |
|---|
| Diàmetre (en cm) |
15 |
|---|
| Pes aproximat (en quilos) |
2 |
|---|
| Descripció |
Campaneta anepígrafa, d'autor anònim, penja d'una biga junt a l'altra campana, procedent de l'ermita de Sant Sebastià.
Per les seves escasses dimensions, no hauria d'estar en el campanar. |
|---|
| Terç (T) |
(2 cordons gruixuts) |
|---|
| Mig peu (MP) |
(3 cordons més fins) |
|---|
| Truja |
Biga de fusta |
|---|
| Mecanismes de toc |
Cable d'acer al batall |
|---|
| Valoració |
Campana massa petita per estar en un campanar |
|---|
| Descripció (generada per Ollama - IA local) |
La Campaneta de senyals de la Parròquia Nova de Sant Andreu de Llavaneres és un element patrimonial singular, fosa l'any 1888. La campana, de dimensions reduïdes, presenta una estructura caracteritzada per dos cordons gruixuts i tres cordons més fins, que la fan excepcionalment petita per ser integrada en un campanar convencional.
Les inscripcions, legibles a la superfície, indiquen la data de fosa (“1888”) i la dedicació a la parròquia. La conservació actual presenta certes deterioracions, típiques de peces antigues, però la campana ha resistit el temps.
La seva singularitat rau en la seva funció original com a senyal de vigilància i la seva escala, que la converteixen en un exemplar excepcional i una peça valuosa per a la història de la metalurgia i la religió local a CATALUNYA. La campana, a causa de les seves dimensions, ha estat destinada a un ús específic, allunyada de la funció habitual d'una campana de campaner. |
|---|
Autors de la documentació- COMAS SOLER, Josep; LLOP i BAYO, Francesc (12-07-2024)
| | Editor de la fitxa |
LLOP i BAYO, Francesc |
|---|
| Actualització |
05-05-2026 |
|---|
| 3 Fotos |
|---|
|