Quarts - Santa Església Catedral Basílica Metropolitana i Primada de les Espanyes de Santa Tecla TARRAGONA (CATALUNYA)

Quarts - Santa Església Catedral Basílica Metropolitana i Primada de les Espanyes de Santa Tecla - TARRAGONA (CATALUNYA)

(Referència 5844)

Localització sala dels monjos

Diàmetre (en cm) 20

Pes aproximat (en quilos) 5

Descripció La campana porta tres Tau en la part alta, que no permeten de datar-la

Terç (T) 3 Tau

Tocs actuals de campanes Quarts del rellotge

Truja Tira de cuiro

Estat actual Petita campana, que penja d'una tira de cuiro passada per la batallera de la campana de les hores. Es tracta d'una solució dubtosa, ja que carrega innecessàriament el pes d'aquesta sobre l'altra, i per altra banda penja de manera inestable, tot i que estèticament sigui perfecta.

L'electromall, de construcció cassolana, pica la campana massa baixa, posant-la en perill immediat de destrucció.

Mecanismes de toc electromall

Actuacions urgents L'electromall pica massa baix; cal regular la possició de percussió.

Propostes Cal trobar una solució de fixació més estable per a la campana. Igualment cal dotar-la d'un electromall adient per a una campana possiblement antiga, i per tant que ha de ser protegida.

Protecció Protecció genèrica al trobar-s'hi en un BIC declarat.

Instal·lació La instal•lació ha sigut substituïda i cal reconstruir-la per restaurar els valors sonors i culturals de l´instrument, així com els tocs tradicionals.

Notes Mesures aproximades

Editor de la fitxa ÁLVARO MUÑOZ, Mari Carmen; LLOP i BAYO, Francesc

Actualització 17-12-2016


4 Fotos

  • Fitxa reduïda (PDF)
  • Editor ÁLVARO MUÑOZ, Mari Carmen; LLOP i BAYO, Francesc

    Fecha actualización 17-12-2016


    4 fotos

  • Ficha reducida (PDF)