Divina Aurora (2) - Parròquia de Sant Francesc d'Assís LA GRANJA DE LA COSTERA (COMUNITAT VALENCIANA)

Divina Aurora (2) - Parròquia de Sant Francesc d'Assís - LA GRANJA DE LA COSTERA (COMUNITAT VALENCIANA)

(Referència 9789)

Localització Sala de campanes

Diàmetre (en cm) 83

Altura del bronze 70

Vora 10

Pes aproximat (en quilos) 331

Fonedor PORTILLA, HERMANOS (GAJANO)

Any fosa 2003

Descripció Té set anses i en l'espatlla dos grups de dos cordons. Entre ells hi ha una inscripció amb l'advocació de la campana: "# DIVINA AURORA #". Per davall del segon grup de cordons i hi ha una garlanda de triangles decorats. A continuació, en el mig hi ha una creu de calvari, una custòdia i la marca de fàbrica: "hnos / portilla / GAJANO / CANTABRIA" / "✱Abel Portilla✱ / me fecit / nº56". També hi ha una imatge de la Divina Aurora i una cartela amb dos jarrons i aquesta inscripció: "DONADA POR EL ILMO. SR. PRESIDENTE DE / LA DIPUTACION DE VALENCIA D. FERNANDO / GINER GINER / SIENDO ALCALDE D. VICENTE PALOP CLIMENT Y / CURA PARROCO D. DIEGO VICENTE FERRANDIZ / PASCUAL✱LA GRANJA DE LA COSTERA AÑO 2003". En el mig peu hi ha dos grups de dos cordons i en el peu apareixen tres cordons.

Terç (T) (2 cordons)
(06) "# DIVINA AURORA #"
(2 cordons)
(garlanda de triangles decorats)

Mig (M) (00) (creu de calvari)
(03) (marca fàbrica Portilla) "hnos / portilla / GAJANO / CANTABRIA" / "✱Abel Portilla✱ / me fecit / nº56" (peix)
(06) (Divina Aurora) / (cartela amb dos jarrons i inscripció) "DONADA POR EL ILMO. SR. PRESIDENTE DE / LA DIPUTACION DE VALENCIA D. FERNANDO / GINER GINER / SIENDO ALCALDE D. VICENTE PALOP CLIMENT Y / CURA PARROCO D. DIEGO VICENTE FERRANDIZ / PASCUAL✱LA GRANJA DE LA COSTERA AÑO 2003"
(09) (custòdia)

Mig peu (MP) (2 cordons) /
(2 cordons)

Peu (cordó)
(2 cordons)

Tocs actuals de campanes Repic i volteig automàtic.

Truja Fusta ELECTRORECAMP

Estat actual L'estat de conservació de la campana és bo. Està situada a una de les finestres de la sala de les campanes amb truja de fusta de perfil tradicional valencià i mecanitzada amb motor d'impuls i electromall monofàsic. També disposa d'un batall lligat i reforçat amb cable de seguretat.

Mecanismes de toc (09) electromall i motor d'impulsos

Intervencions "El 28 d´abril de 2003 en la festa de Sant Vicent Ferrer va ser beneïda una nova campana Divina Aurora, de nova fosa (20% d´estany plata i 80% de coure), de 350 kg i 839 mm de diàmetre. Descripció: du en el seu cos diverses imatges: a l´exterior del campanar una creu, a l´interior la imatge de la Divina Aurora, a l´esquerra la marca del fonedor (Abel Portilla de Cantabria) i a la dreta una custòdia. En la seua base hi ha una inscripció que diu: “Donada por el Presidente de la Diputación de Valencia D.Fernando Giner Giner, siendo alcalde D.Vicente Palop Climent i párroco D.Diego Vte. Ferrándiz Pascual. La Granja de la Costera 2003” (Informació de la web de La Granja de la Costera).

La instal·lació de la campana va quedar a càrrec d'ELECTRO-RECAMP en 2002. Aquesta emrpesa la va dotar amb fusta de perfil tradicional valencià. Finalment, va tornar al campanar i la mecanitzaren amb motor d'impuls i electromall monofàsic.

Protecció Protecció genèrica al trobar-se en un immoble protegit (Bé de Rellevància Local). En conseqüència les intervencions en les campanes han de ser comunicades a la Direcció General del Patrimoni Cultural Valencià adjuntant el projecte prèviament a l'inici dels treballs.

Valoració Campana interessant. Pot refondre´s en cas de trencament després de documentar-la.

Instal·lació La instal·lació és tradicional i cal conservar-la per protegir la sonoritat i altres valors culturals. Qualsevol mecanització haurà de conservar aquestes qualitats, reproduir els tocs tradicionals i permetre els tocs manuals.

Autors de la documentació

Editor de la fitxa ALEPUZ CHELET, Joan

Actualització 05-09-2022


23 Fotos

  • Fitxa reduïda (PDF)
  • Autores de la documentación

    Editor ALEPUZ CHELET, Joan

    Fecha actualización 05-09-2022


    23 fotos

  • Ficha reducida (PDF)