| Vídeo | Per a baixar el vídeo | Autors de la documentació |
MAS ALCOBERRO, Àlex | Títol |
El llenguatge oblidat | https://www.3cat.cat/3cat/el-llenguatge-oblidat/video/6342139/ | Data |
28-05-2025 | Duració |
35:38 | Classe |
Entrevista | Notes |
El documental El llenguatge oblidat: recuperant els tocs de campana a Catalunya, dirigit per Àlex Mas Alcoberro i amb guió de Xavier Pallàs Mariani, explora el ric patrimoni sonor i cultural del toc manual de campanes. Una tradició que constitueix un veritable llenguatge sonor, testimoni d’una herència transmesa de generació en generació que ha estat inscrita a la Llista Representativa del Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.
A través del testimoni de campaners i experts, el documental recorre la història d’aquest patrimoni i reflexiona sobre la seva pèrdua progressiva amb la desaparició de la figura del campaner i la mecanització de les campanes. La producció també posa en relleu l’extraordinari valor artístic i històric d’aquests instruments.
Per garantir la preservació d’aquest patrimoni, a la Vall d’en Bas es va crear l’any 2023 l’Escola de Campaners, un projecte que forma nous campaners amb la voluntat d’assegurar la continuïtat d’aquesta tradició arreu de Catalunya. | Vídeo normal | | |||
![]() |
||
© Campaners de la Catedral de València (2026) campanerscatedralvalencia@gmail.com Actualització: 19-06-2026 |
||