Fotos |
| títol | Reliquia Sant Vicent de Lérins |
|---|
descripció |
Reliquia Sant Vicent de Lérins
DESCONEGUT
() | autor |
DESCONEGUT | objecte |
Petita relíquia circular ornamentada. | tècnica |
Desconeguda | matèria |
Ferro, vidre, paper, tela. | mesures |
No es poden comprobar. | tipologia |
Relíquia | zona |
Casa Confraria | ubicació |
Sala de juntes nova | localització |
Exposat a l'interior del quadre gran de relíquies, penjat a la pared esquerrana de la sala. | inscripcions |
Vicent de (la resta no es pot llegir) | conservació |
Bona | faltant |
La peça no presenta faltants. | restauracions |
No presenta signes de restauració. | bibliografia |
-Vicente de Lérins, Santo. (s. f.). Catholic.net. https://es.catholic.net/op/articulos/32120/vicente-de-lrins-santo.html#modal | |
observacions |
Entre les seues dues obres, «Instructiones» i «De laude Eremi», es diu que Sant Vicente de Lérins hi era distingit per la seua eloqüència i el saber. Es creu que era germà de Sant Lupo de Troies. Però aqueixa part es va extraviar a conseqüència d'un robatori i van tindre que afegir a la primera part una espècie de resum o recapitulació.
La tasca principal dels Concilis hi era dilucidar, definir i subratllar les doctrines que l'Església ha ensenyat i practicat des que existeix. L'autoritat de la Seu Apostòlica és la que sosté el testimoniatge dels Pares, dels Doctors i dels Concilis.
Existeix una gran producció literària sobre el Commonitorium de Sant Vicent, i els judicis dels autors són molt variats.
La seua festivitat és el 24 de maig. | autor fitxa |
DURAN CARRASCOSA, Laura | data fitxa |
30-06-2023 |