Maria Inmaculada (2) - Parròquia del Salvador - ELX (COMUNITAT VALENCIANA)

(Referència 11818)

Localització Espadanya
Diàmetre (en cm) 58
Altura del bronze 47
Vora 6
Pes aproximat (en quilos) 113
FonedorLINARES, VIUDA DE CONSTANTINO (CARABANCHEL BAJO)
Any fosa 1954
Descripció Al terç indica el nom de la campana: "MARIA INMACULADA". Al mig continua amb la marca de fàbrica: "FUNDICION / DE / VIUDA de DE CONSTANTINO LINARES / PROVEEDOR DE LA RL CASA / MADRID CARABANCHEL BAJO". Finalment al mig peu indica el nom dels donants de la campana: "DONADA POR LA MUTUALIDAD PATRONAL ILICITANA / AÑO MARIANO 1954".
Terç (T) (cordó)
(cordó)
(06) "MARIA INMACULADA"
(cordó)
Mig (M) (00) (Creu)
(06) (marca de fàbrica) "FUNDICION / DE / VIUDA de DE CONSTANTINO LINARES / PROVEEDOR DE LA RL CASA / MADRID CARABANCHEL BAJO"
Mig peu (MP) (3 cordons)
(06) "DONADA POR LA MUTUALIDAD PATRONAL ILICITANA"
(cordó)
(06) "AÑO MARIANO 1954"
(cordó)
Peu (2 cordons)
Tocs actuals de campanes Repics i vols automàtics
Truja Ferro imitant fusta
Estat actual La campana es trova en un bon estat de conservació, mecanitzada amb un motor de vol continu i martell. No obstant seria recomanable la restauració del conjunt, substituïnt la truja de ferro per un altra de fusta que seguira els models tradiconals de les antigues campanes de la parròquia i mecanismes per al toc automàtic respetuosos amb els valors tradicionals i els tocs manuals.
Mecanismes de toc (03) motor de vol continu, (09) electromall .
Valoració Campana interessant. Pot refondre´s en cas de trencament després de documentar-la.
Instal·lació La instal•lació ha segut substituïda i cal reconstruir-la per restaurar els valors sonors i culturals de l´instrument, així com els tocs tradicionals
Descripció (generada per Ollama - IA local) La campana “Maria Inmaculada” (2), ubicada a la parròquia del Salvador (ELX), concretament a la fosa de Linares, Viuda de Constantino (Carabanchel Baix), data de l’any 1954. La inscripció principal és “MARIA INMACULADA”, acompanyada d’una creu. La campana va ser fabricada per la “FUNDICION DE VIUDA DE CONSTANTINO LINARES”, proveïdora de la Residència de la Reina a Madrid, i donada per la “MUTUALIDAD PATRONAL ILICITANA” i datada “AÑO MARIANO 1954”.

En termes de conservació, la campana es troba en bon estat, tot i que es recomana la seva restauració, incloent-hi la substitució de la truja de ferro per una de fusta que respecti els models tradicionals i la incorporació de mecanismes per al toc automàtic.

La campana és considerada un element interessant del patrimoni local i es podria refondre en cas de trencament, sempre que es documenti adequadament. La seva història i la seva fabricació per una fundició local la converteixen en un testimoni de la tradició metalúrgica i religiosa de la COMUNITAT VALENCIANA.

Autors de la documentació

  • ALEPUZ CHELET, Joan (05-09-2013)
Editor de la fitxa ALEPUZ CHELET, Joan
Actualització 09-09-2013
10 Fotos
  • Fitxa reduïda (PDF)
  • Tornar cap enrere
  • Menu inicial CAMPANERS DE LA CATEDRAL DE VALÈNCIA
    Campaners de la Catedral de València
    © Campaners de la Catedral de València (2026)
    campanerscatedralvalencia@gmail.com
    Actualització: 08-05-2026

    Connectats: 117 Visitants: 116 Usuaris: 1 - servidor