El Vicent (5) - Real Col·legi Seminari de Corpus Christi (Torre del Patriarca) VALÈNCIA (COMUNITAT VALENCIANA)

El Vicent (5) - Real Col·legi Seminari de Corpus Christi (Torre del Patriarca) - VALÈNCIA (COMUNITAT VALENCIANA)

(Referència 1348)
LocalitzacióSala baixa de campanes
Diàmetre (en cm)74
Altura del bronze76
Pes aproximat (en quilos)235
FonedorMARTÍNEZ, VICENT
Any fosa1603
DescripcióLa campana duu una simple inscripció en minúscula gòtica i en llatí, donant la impressió que les paraules siguen monotips: "xps ✱ rex ✱ uenit ✱ inpac ✱ deus ✱ etomo ✱ factus ✱ est ✱ anomdciii ✱ " que haurien d'haver escrit "XPISTOΣ REX VENIT IN PACE DEUS HOMO FACTUS EST", el que significa CRIST REI VA VINDRE AMB PAU. DÉU ES VA FER HOME. Aquesta inscripció, usual en altres llocs com Hongria, és poc habitual en les nostres campanes gòtiques.
Per baix hi figuren diverses imatges: un sant, una Mare de Déu erecta, una gerra amb la creu patriarcal i una Crucifixió.
Rodejant la campana hi ha l'habitual beta amb sivella i un extrem penjant on posa "abemaria"
Terç (T)(2 cordons)
"xps ✱ rex ✱ uenit ✱ inpac ✱ deus ✱ etomo ✱ factus ✱ est ✱ anomdciii ✱ "
(2 cordons)
(01) (sant)
(05) (Mare de Déu erecta)
(07) (gerra amb la creu patriarcal)
(09) (Crucifixió)
Mig (M)(beta) (09) "abemaria"
Peu(5 cordons)
TrujaFusta vella
Estat actualTruja amb el capçal obert
Mecanismes de tocVol a corda amb ballesta - repic manual
ProteccióBé Moble d'Interès Cultural (Decret 217/2018) de 30 de novembre (DOGV núm. 8439 07-12-2018) (BOE núm 16 18-01-2019).
Codi anotació preventiva 000000145383
En conseqüència els projectes d'intervenció en la campana i les seues instal·lacions han de ser presentats a la Direcció General de Patrimoni Cultural i Museus per a la seua aprovació, prèviament a l'inici dels treballs.
ValoracióEn cas de trencament sols pot ser soldada. Pot ser remplaçada per una rèplica.
Instal·lacióLa instal•lació és original cal conservar-la per protegir la sonoritat i altres valors culturals. Qualsevol mecanització haurà de conservar aquestes qualitats, reproduir els tocs tradicionals i permet

Autors de la documentació

  • LLOP LLUCH, Francisco José (01-12-1989)
  • LLOP i BAYO, Francesc [Huitava del Corpus] (10-06-1999)
Editor de la fitxaLLOP i BAYO, Francesc
Actualització12-12-2020
20 Fotos
  • Fitxa reduïda (PDF)