
| | Localització |
Sagristia |
|---|
| Diàmetre (en cm) |
20 |
|---|
| Pes aproximat (en quilos) |
5 |
|---|
| Descripció |
Anepígrafa. |
|---|
| Terç (T) |
(cordó) |
|---|
| Mig peu (MP) |
(3 cordons) |
|---|
| Tocs actuals de campanes |
Toc a l'inici d'algunes misses. |
|---|
| Truja |
No en té. |
|---|
| Estat actual |
Està instal·lada a la sagristia de l'església parroquial i dotada amb una corda al batall per tocar-la a l'inici de les misses. |
|---|
| Mecanismes de toc |
Corda al batall. |
|---|
| Protecció |
Protecció genèrica al trobar-se en un immoble protegit (Bé de Rellevància Local). En conseqüència les intervencions en les campanes han de ser comunicades a la Direcció General del Patrimoni Cultural Valencià adjuntant el projecte prèviament a l'inici dels treballs. |
|---|
| Valoració |
Campana interessant. Pot refondre's en cas de trencament després de documentar-la. |
|---|
| Instal·lació |
La instal•lació és original cal conservar-la per protegir la sonoritat i altres valors culturals. Qualsevol mecanització haurà de conservar aquestes qualitats, reproduir els tocs tradicionals i permetre els tocs manuals. |
|---|
| Descripció (generada per Ollama - IA local) |
La Campaneta d’eixir a Missa (0), ubicada a la fosa de l’any [inserir any], és un valuós element patrimonial de la COMUNITAT VALENCIANA. Instal·lada a la sagristia de l’església parroquial de Penaguila, aquesta campana, dotada d’una corda al batall, s’utilitza per anunciar l’inici de les misses.
Les inscripcions, que es troben [indicar nombre de cordons], ofereixen informació sobre [transcripció dels textos de les inscripcions]. La campana presenta una conservació [descriu l’estat de conservació: bona, mitjana, etc.].
Considerada una peça interessant, la Campaneta d’eixir a Missa té la capacitat de ser refondata en cas de trencament, assegurant així la seva continuïtat i la preservació de la seva funció original. El seu valor resideix en la seva importància històrica i religiosa, representant un testimoni de la vida comunitària de Penaguila.
|
|---|
Autors de la documentació- ALEPUZ CHELET, Joan; SARRIÓ ANDRÉS, Pau M (10-03-2017)
| | Editor de la fitxa |
ALEPUZ CHELET, Joan |
|---|
| Actualització |
20-04-2020 |
|---|
| 1 Fotos |
|---|
|