Crist de la Bona Mort (4) - Parròquia de Crist Rei GANDIA (COMUNITAT VALENCIANA)

Crist de la Bona Mort (4) - Parròquia de Crist Rei - GANDIA (COMUNITAT VALENCIANA)

(Referència 2419)

Localització Sala de les campanes

Diàmetre (en cm) 102

Altura del bronze 82

Vora 11

Pes aproximat (en quilos) 614

Fonedor PORTILLA, HERMANOS (GAJANO)

Any fosa 1998

Descripció La campana té una garlanda amb motius vegetals al terç i una inscripció, situada entre dos creus, amb la parròquia per a la qual es va fondre: "+ PARROQUIA CRISTO REY +". Al mig té una creu de calvari recreuada, un custòdia i un bust del Crist de la Bona mort amb aquesta inscripció: "CRISTO DE LA BUENA MUERTE / ▲ AÑO 1998 ▲". També al mig está la marca de fábrica i la signatura del fonedor: "Hnos. / Portilla / GAJANO / CANTABRIA" / (incís) "Abel Portilla / me fecit / nº119.1998".

Terç (T) (2 cordons)
(06) "+ PARROQUIA CRISTO REY +"
(2 cordons)
(garlanda amb motius vegetals)

Mig (M) (00) (creu de calvari recreuada)
(03) (custòdia)
(06) (bust del Crist de la Bona Mort) (decoració vegetal) "CRISTO DE LA BUENA MUERTE" (decoració vegetal) / "▲ AÑO 1998 ▲"
(09) (marca de fàbrica) "Hnos. / Portilla / GAJANO / CANTABRIA" / (incís) "Abel Portilla / me fecit / nº119.1998"

Tocs actuals de campanes Repic i volteig automàtic. Toca les hores.

Truja Fusta 2001 Bells

Estat actual Bon estat. Batall alt. Està instal·lada a una de les finestres de la sala de les campanes amb truja de fusta de perfil tradicional valencià i mecanitzada amb motor d'impuls i electromall monofàsic. Presenta batall lligat i reforçat amb cable de seguretat.

Mecanismes de toc Motor de vol impuls i electromall (09). Presenta ballesta en (03) per al toc manual.

Intervencions La campana va ser fosa als tallers de Hermanos Portilla. 2001 Bells es va encarregar de fabricar la truja de fusta i tots els accessoris per al toc manual, així com de la instal·lació i mecanització de la campana.

Protecció Protecció genèrica al trobar-se en un immoble protegit (Bé de Rellevància Local). En conseqüència les intervencions en les campanes han de ser comunicades a la Direcció General del Patrimoni Cultural Valencià adjuntant el projecte prèviament a l'inici dels treballs

Valoració Campana interessant. Pot refondre's després de documentar-la.

Instal·lació La instal•lació és original cal conservar-la per protegir la sonoritat i altres valors culturals. Qualsevol mecanització haurà de conservar aquestes qualitats, reproduir els tocs tradicionals i permetre els tocs manuals.

Notes

Autors de la documentació

Editor de la fitxa ALEPUZ CHELET, Joan

Actualització 15-06-2020


14 Fotos

  • Fitxa reduïda (PDF)
  • Autores de la documentación

    Editor ALEPUZ CHELET, Joan

    Fecha actualización 15-06-2020


    14 fotos

  • Ficha reducida (PDF)