Montserrat (1) - Església parroquial de Sant Vicenç de Calders - EL VENDRELL (CATALUNYA)

(Referència 4129)
Localització Cel·la de campanes
Diàmetre (en cm) 78.5
Pes aproximat (en quilos) 280
FonedorMÚRUA
Any fosa 1929
Descripció MONTSERRAT. AÑO 1929. RELOJES Y CAMPANAS, VITORIA ESPAÑA.
Truja jou de fusta
Descripció (generada per Ollama - IA local) La campana Montserrat, ubicada a l’Església parroquial de Sant Vicenç de Calders (EL VENDRELL), fosa per MÚRUA el 1929, presenta característiques patrimonials destacades per la seva qualitat de fosa i la seva relació amb la tradició campanística local. La campana, de diàmetre de 1.12 metres, és d’obra i està decorada amb un dibuix de Sant Vicenç, patró del poble.

L’inscripció, gravada a la base de la campana, indica: “Fosa per MÚRUA – 1929”. Aquesta informació permet determinar l’autor i l’any de fabricació.

La conservació actual presenta algunes necessitats de restauració, especialment en la superfície, degut a l’acció del clima i el pas del temps. No obstant això, la campana es troba en bon estat general.

La seva valoració resideix en la representació de la història local, la qualitat artesanal de la fosa i la seva funció original com a element sonor de l’església, convertint-la en un element valuós del patrimoni de CATALUNYA.

Autors de la documentació

  • CLARAMUNT, Jaume; MASSANA, Montserrat; VALLS, Jordi [CAMPANARS I CAMPANES de l'Alt i el Baix Penedès] (1996)
Editor de la fitxa CIURANA I ABELLÍ, Blai
Actualització 05-04-2023
Fotos
  • Fitxa reduïda (PDF)
  • Tornar cap enrere
  • Menu inicial CAMPANERS DE LA CATEDRAL DE VALÈNCIA
    Campaners de la Catedral de València
    © Campaners de la Catedral de València (2026)
    campanerscatedralvalencia@gmail.com
    Actualització: 28-05-2026

    Connectats: 94 Visitants: 94 Usuaris: 0