Inventari de campanes
Santíssim Crist de la Providència de la Creu Coberta - VALÈNCIA (COMUNITAT VALENCIANA)
Referència 1173
Referència 1173


Data de construcció 1916-18
Arquitecte Antonio Martorell, segons plànols de A. Ferrer Gómez
Descripció El temple és una de les millors mostres del eclecticisme. façana on estaven projectats 2 campanars, dels quals sols es va construir un d´ells. Amb influències del temple del "Buen Suceso" de Madrid, on el campanar acaba en un allargat xapitell, que actualment este campanar no té, si en el plànol original.
Notes Abans de la guerra, sembla que contava en 3 campanes, una menuda antiga - posiblement de l´anterior ermita-, una altra gran nomenada Mercedes, i la Stm. Crist beneïda en 1928, que fon la única respetada durant la revolució per considerar-la part integrant del rellotge.
| Autor | Títol | Data | |
|---|---|---|---|
| ANÒNIM | Décimes per la benedicció del rellotge i de la campana | 1928 |
Editor de la fitxa ÁLVARO MUÑOZ, Mari Carmen; LLOP i BAYO, Francesc
Actualització 15-09-2013
| Localització | Campana | Fonedor | Any fosa | Diàmetre (en cm) | Pes |
|---|---|---|---|---|---|
| Sant Lluis Gonzaga (1) | ROSES, HERMANOS (SILLA) | 1940 | 45.00 | 53 | |
| Crist de la Providencia (2) | ROSES, HERMANOS | 1928 | 90.00 | 422 |
Data de construcció 1928
Descripció La esfera estava orientada a la carretera, per a poder-se visualitzar des del tramvia, hui inutilitzat per la construcció de les finques veïnes que dificulten la seua visualització.
Editor de la fitxa LLOP i BAYO, Francesc
Actualització 27-04-2025
Inventari general de rellotges