Inventari de campanes
Parròquia de Sant Esteve de Tuixén - JOSA I TUIXÉN (CATALUNYA)
Referència 6485
Referència 6485


Alçada del campanar 17.54
Descripció Altitud: 1.206 metres.
Església romànica de fi del segle XI transformada posteriorment. Consta d'una nau rectangular coberta amb una volta de canó; està acompanyada de dues naus laterals modernes separades de la primitiva per arcs formers de mig punt damunt pilars quadrats. El frontis orientat a ponent té un portal dovellat en arc de mig punt i un òcul a mitja alçada. Els seus murs mostren paraments de carreus grans, grossers i irregulars al sòcol, i petits, matussers i en filades uniformes a la resta; a les cantoneres s'hi veuen carreus grans i matussers; tots ells de factura similar en la banda de ponent i migdia, segurament conservats d'època romànica.
Guarda una talla romànica policromada de la Mare de Déu amb el Nen assegut al mig de la falda, en posició frontal i amb un llibre a les mans; sembla de fi del segle XII o de principis del XIII; i també un retaule de Sant Martí del segle XVII.
Campanar merament funcional de planta rectangular (5'16 x 4'55 m) de base romànica (fi del segle XI) amb el cos superior o cel·la aixecat posteriorment; està coronat per una fina cornisa i una coberta plana. La cel·la té finestres d'arc de mig punt, una a cada cara menys al frontis on n'hi figuren dues; hi pengen campanes. Els seus murs tenen paraments de carreus petits disposats en filades regulars tot i que a la base són de mida mitjana; presenta un aspecte de completa nuesa en mancar-li ornamentació, ni la més elemental que serien unes motllures per marcar els seus diversos cossos.
Situació: damunt l'ala dreta del temple fent angle al sud-oest de la façana encarada a ponent, de la qual només en sobresurt la cel·la.
Alçada: 17'54 metres.
Esveltesa: 3,4
Protecció Bé cultural d'interès local
Identificador: IPA: 15579
Editor de la fitxa CIURANA I ABELLÍ, Blai
Actualització 25-03-2023
| Localització | Campana | Fonedor | Any fosa | Diàmetre (en cm) | Pes |
|---|---|---|---|---|---|
| Cel·la de campanes | Immaculada Concepció (1) | DÍEZ SANTAMARÍA, MOISÉS | 1929 | 40.00 | 37 |
| Cel·la de campanes | Sant Joan Baptista (2) | DÍEZ SANTAMARÍA, MOISÉS | 1930 | 60.00 | 125 |
| Cel·la de campanes | Maria del Roser (3) | DÍEZ SANTAMARÍA, MOISÉS | 1929 | 80.00 | 296 |