quan torna la processó...

(Consueta de 1527)

Quan torna la processo.

Essent les creus en vista de la Seu lo campaner aventa la morlana ab la una ma e ab laltra quan la rnorlana es quasi alta toca tres badallades lo Manuel espau fent hun poch de espay de una badallada a laltra E parada la morlana apres repica un poch lo Manuel y dexa de doblar la morlana y lo campaner y ell comensen á tocar les altres campanes que estan ya atesades ab temps per lo campaner E lo scolá de les chiques comensa a repicar les chiques y tocant aixi totes les campanes toquen hun toch fins que tota la processo es dins la Seu.

E acaben de tocar aquedant primer les chiques lo Arcis lo Esquellot lo Vicent e lo Jaume e lo Manuel e apres dexen caure la morlana questaba parada doblant ab laltra fins acabar de tocar.


quan torna la processó... (Vídeo d'Eliseu MARTÍNEZ ROIG)

El toc té dues parts: la preparació ("atesar les campanes") i el propi toc. Segons la Consueta els campaners eren tres o quatre, en aquest toc tres, per tant anaven preparant (atesant") les campanes d'una en una. En la segona part mentre un repicava, els altres movien el Manuel i una volta alt anaven deixant anar les altres campanes.

Preparació

Quan torna la processó

CAMPANERS DE LA CATEDRAL DE VALÈNCIA

(13-08-2024)

  • Catedral de Santa Maria - VALÈNCIA: Campanes, campaners i tocs
  • VALÈNCIA: Campanes, campaners i tocs
  • CAMPANERS DE LA CATEDRAL DE VALÈNCIA (VALÈNCIA) : Tocs i altres activitats
  • Tocs extraordinaris de campanes: Bibliografia

     

  • Tornar cap enrere
  • Menu inicial CAMPANERS DE LA CATEDRAL DE VALÈNCIA
    Campaners de la Catedral de València
    © Campaners de la Catedral de València (2026)
    campanerscatedralvalencia@gmail.com
    Actualització: 11-05-2026

    Connectats: 70 Visitants: 69 Usuaris: 1 - servidor