El Gremi ha instal·lat un carilló en l'ermita de Santa Llúcia, on té la seu. El conjunt de 8 campanes, afinades, està ubicat en el mur de frontera del temple, darrere de l'espadanya on es troben dues campanes tradicionals.
Un carilló, d'acord amb les normes internacionals, és un conjunt de més de 20 campanes afinades, per poder interpretar tota classe de melodies. Ha de tindre també un teclat manual per interpretar concerts. Les 8 campanes, polsades amb electromalls i gestionades per un ordinador, són el nucli d'un futur instrument de 36 campanes, que s'ubicará en l'edifici quan acabe la restauració, de manera que el seu so s'oriente cap el jardí.
Les campanes afinades foren fabricades per PACCARD, d'Annécy (France), proveïdes per ERMEC de Barcelona i instal·lades per "Cerrajería Artística J. A. García" de València i per ELECTRO-RECAMP d'Atzeneta d'Albaida, amb un ordinador Apollo II de CLOCK-O-MATIC (België).
L'instrument pretén crear el costum d'escoltar melodies interpretades per campanes afinades. Les peces foren adaptades i gravades per Francesc LLOP i ÁLVARO.
08:00 | Angelus |
09:55 | Toc de missa |
10:00 | Salve Regina |
11:00 | BACH – Minuet |
12:00 | Angelus |
12:01 | BEETHOVEN – Himne de l'Alegria |
13:00 | MOZART – Variacions |
14:00 | BEATLES – Let it be |
15:00 | Variacions carilló de Westminster |
16:00 | Tantum Ergo |
17:00 | Ton pare no té nas |
18:00 | BEATLES –Let it be |
18:55 | Toc de missa |
19:00 | BACH – Minuet |
20:00 | Angelus |
20:01 | BRAHMS – Cançó de bressol |
21:00 | Ànimes |
Notíces del Gremi de Campaners nº 13 (València - març 2001)
![]() |
||
© Gremi de Campaners Valencians (2001) © Campaners de la Catedral de València (2025) campaners@hotmail.com Actualització: 18-04-2025 |